Omul Verde

Un desen universal, împărtășit de toți, exprimat prin forme simbolice, este definit de psihologi ca un arhetip.

Omul Verde reprezintă arhetipul care canalizează și întărește o atitudine mentală de simpatie pentru, și față de natură.

Concepția modernă a Omului Verde îl asociază cu mai multe referințe diferite: un grup de mituri străvechi ale copacilor; ideea de Arborele Vieții; obiceiuri populare referitoare la frunze ce se regăsesc în toată Europa; povești populare precum cele despre Robin Hood, Galvano, Cavalerul Verde, ideea lui Om Salbati și numele antic tipic englezesc, „The Green Man”, care a și dat simbolului numele său actual.

Mitologia antică ne vorbește, sub multe forme, despre Zeița-Mamă care dă naștere unui fiu fără tată; un fiu care este trimis pe pământ pentru a ajuta omenirea .

În timp ce acest fiu este de origine divină, el însuși nu este nemuritor și, prin urmare, trebuie să moară pentru a renaște.

Moartea și renașterea lui sunt asociate cu regenerarea din primăvară, miracolul esențial al oricărei comunități.

În țesătura mitologică a tradiției de la originea identificării rolurilor masculine și feminine, descendența Omului verde uman-divină este identificată ca fiind masculină.

Omul Verde este cunoscut în multe locuri ca „Jack in the Green” și de obicei asociat cu Regina Mai, care ea însăși o reprezintă pe Zeița-Fecioară.

În Marea Britanie, probabil, cele mai bune dintre aceste tradiții populare pot fi regăsite în Hastings și Rochester la Festivalul de început de mai și în Castleton, Derbyshire, în Garland Day, care este sărbătorită pe 29 mai.

Principala „încarnare” a Omului Verde ca imagine sculptată este cea a unui chip din care răsar frunze.

Mulțe Chipuri Verzi par să ne privească prin frunzișul inexpresiv, de parcă s-ar uita doar; pe acestea le putem considera reprezentări ale conștientizării naturii, ale conștientizării Divine.

De fapt, Omul Verde este reprezentat ca un observator, nu face parte niciodată din acțiune, se limitează la observație; la conștientizarea în natură mai degrabă decât în ​​acțiune.

Omul Verde, însă, are un rol activ, masculin în lume, dar izvorăște dintr-o divinitate ideal feminină; ambele aspecte există în noi si avem sarcina de a reuni masculinul și femininul, transformând ceea ce a fost separat din nou într-un întreg adică Căsătoria Taina Sacră urmând, de fapt, semnificația termenului „religie”, a cărui rădăcină este latinescul re-ligare, adică a reuni ceea ce a fost împărțit.

De asemenea, la Biserica din Richiș există câteva exemple din Omul Verde care stau mărturie că  acest simbol a fost înrădăcinat în cultura celor care au venit aici din teritoriile săsești pentru a face acest pământ fertil și luxuriant.